En viktig dag i resten av mitt liv

Så är den då här… Den symboliskt så viktiga dagen 1 januari! Ett nytt år och en ny start. Konstigt att man behöver dom här speciella dagarna, symboliska datumen och händelserna… För mej är just symbolhandlingar SÅ viktiga. Och jag är väl knappast ensam om den saken med tanke på frekvensen nyårslöften som avges just den här tiden varje år och som sätts i verket just den här dagen.

Viktigaste symbolhandlingen 2012 blev utan tvekan min tatuering. Den kom att betyda så mycket annat än vad som var tänkt från början. Den blev en ren symbol för styrka och överlevnad mitt i ett totalt kaos. Det är det absolut häftigaste jag gjort – efter att ha fått två barn – och jag fick göra det med den person som betytt mest i mitt liv. Har aldrig upplevt en sån kick och så mycket adrenalin… Tittar på den varenda dag och känner mej så sjukt stark. Jag kommer alltid att ha dom finaste och viktigaste med mej vart jag än går.

tattoo klar web12/5 – 2012  –  Precis färdiggaddad och starkast i världen (tatuerare: DEN http://negativekarma.ru )

Just det här nyåret var verkligen otroligt viktigt  – att få sätta punkt för det som varit och starta något helt nytt. Avslutade 2012 och skålade in 2013 med underbara människor och massor av glada barn. Kan inte bli bättre!! Klart att sorg, saknad, ilska och hat är oerhört tungt under ytan, men det får inte bestämma över mitt liv.

2013 lovar jag mej själv att

  • vara en så bra mamma jag bara kan för dom viktigaste personerna i världen
  • pyssla om mej själv och fortsätta ge mej själv mycket tid – för att jag är värd det
  • göra det JAG vill – allt är möjligt (med viss prioritering och en del extrajobb 😉
  • LEVA precis där jag är JUST DÅ
  • vara modigare och tro mer på mej själv…

Nu är det bara framåt som gäller. Börjar käka paleo igen + lite mjölkprodukter eftersom jag inte vill äta så mycket kött, och för att ha möjlighet att nå mina mål lär jag planera in träningen väldigt noga… Perfekt och rolig sysselsättning en slö nyårsdagskväll 🙂

En tanke på “En viktig dag i resten av mitt liv

  1. Pingback: Välkommen fredag – Välkommen LIVET | Mitt livs form

Lämna en kommentar